filmbasis
  • Film-basis

filmbasis

Film-basis

Film-Basis er et grundlæggende Filmproduktionsforløb på 20 uger, hvor du får mulighed for at prøve dig selv af i flere produktionsroller.
Du kan på Film-basis få en grundlæggende viden om og praktisk erfaring med, at skrive manuskripter, instruere, fotografere, arbejde med produktionsorganisation, lyssætning og lyddesign og klippe på Final Cut Pro Studio eller andre professionelle redigeringsprogrammer.

UNDERVISNINGEN
Undervisningen på Film-basis består af en række spændende filmiske udfordringer som du løser i små produktionsgrupper. Der er teoretisk undervisning i filmdramaturgi og virkemidler og instruktion i anvendelse af skolens professionelle produktionsudstyr.

REJSEN

Gennem praktisk produktion og relevant undervisning bliver dit talent styrket og du vil få klarhed over hvad der virkelig er dig indenfor filmproduktionen. På Film-basis får du ærlig og konstruktiv feedback på produktioner, ideer og arbejdsindsats og grundig professionel og uddannelsesmæssig vejledning. Du vil få en indsigt i de fortællemæssige kneb, de virkemidler og værktøjer der virker som magi på den udenforstående, men som for den professionelle og ærlige filmarbejder, manuskriptforfatter og instruktør er den helt rigtige blanding af personligt temperament og  gedigent filmhåndværk.

Film-basis er fyldt med aha-oplevelser, nye indsigter og fremskridt som du selv vil blive forbavset over.

NETVÆRKET
På Film-basis vil du få nye kontakter og kreative venner som du kan stole på fordi I har arbejdet tæt sammen. Hvis du udnytter dine muligheder optimalt vil du have 2 - 3 kvalitetsproduktioner i dit filmportfolio der kan være med til at bane vejen for din videre filmuddannelse.

Film-basis kræver ingen særlige forudsætninger, men det er det kursusforløb, hvor du lærer mest på kortest tid.

Film-basis Kursusplan

INTROUGE
- Mødet med dine medkursister.
- Kursusgennemgang og afstemning af forventninger.
- Første filmøvelse.

WORKSHOP I VISUEL FORTÆLLETEKNIK
Grundlæggende indføring i filmteoretisk ABC, teknik, arbejdsmetoder, fotografi, klipning og lydproduktion igennem 6-8 praktiske filmudfordringer.

DRAMATURGI / FORTÆLLETEKNIK
Vi gennemgår teoretisk og i praktiske øvelser filmens dramaturgiske og fortællemæssige udfordringer.

MIDTVEJSFILM
Her skabes det første filmværk i filmproduktionsteams af 4-5 personer. Midtvejsfilmene bliver vist ifb med Åbent Hus-arrangementer.

-Idéudvikling.
-Manuskriptskrivning.
-Teambuilding.
-Produktionsplanlægning.
-Casting og Locationscouting.
-Optagelser.
--Redigering i Final Cut pro X og Premiere Pro CC

INSTRUKTIONSWORKSHOP
På Film-basis arbejder eleverne, gennem en intensiv masterclass, med professionelle skuespillere, for at finde ind til den mest effektive måde at instruere på.

PRODUKTIONSDESIGN
Her arbejder vi med filmens æstetiske udfordringer.
- Lyssætning, colorgrading oa.

AFGANGSFILM
Her skabes det store afsluttende filmværk.

-Idéudvikling.
-Manuskriptskrivning.
-Teambuilding.
-Produktionsplanlægning.
-Casting og Locationscouting.
-Optagelser.
-Redigering i Final Cut pro X og Premiere Pro CC

BIOGRAFPREMIERE
- Afgangsfilmene vises i Grand Teatret i København.

DISTRIBUTION AF FILMENE
-Vi distribuerer filmene til filmfestivaler, får dem lagt på nettet oa.
På Filmbasis arbejder vi med 4k kameraer og Final Cut Pro, Premiere Pro og Avid afhængigt af elevernes ønsker og forudsætninger.

PRAKTISK
Faste undervisere på Film-basis:
Christian Møller, Fotograf, producer, klipper.
Søren Bak Sørensen, dramaturgi, manus

NÆSTE KURSUSFORLØB: 5. august - 20. december 2024

Individuel betaling / Pris forår: kr. 14.700,- efterår: kr. 13.300,-  når du bor i Københavns kommune og selv skal betale.

Er du københavner og har fået godkendt kurset af A-kasse eller jobcenter er prisen 2.100,- pr uge

Bor du i en anden kommune så kontakt os om dette.
LÆS MERE OM FINANSIERING HER!

Tilmelding foregår på skolen efter en samtale med filmlærerne - samtaler tirsdag og fredag kl 12:00 eller 12:30. Skriv til info@kbhfilmogfotoskole for aftale.

filmoverbygning

Film-overbygning